V mlze

Na sídliště padla mlha. Dokonce taková, že nebylo vidět na krok. Zneužila jsem špatného počasí ve svůj prospěch a vyšla do ulic v domácím oblečení. Někdy jsem totiž strašně líná, zvlášť, když mě nikdo nevidí. A kromě toho, mlha nabízí i další dobrodružství. Třeba se odváže i více lidí a na to jsem právě čekala. Kromě toho jsem věděla, že zahalí i modely zbytku sídlištního obyvatelstva, takže mě nebudou rušit flanelky, košile s palmama, tlusté péřovky nebo mikiny od tepláků ostatních lidí a tak mohu v klidu korzovat mezi paneláky a zároveň skrýt svou lenost. Na mlhu jsem prostě spoléhala. Po pár krocích jsem nastražila uši. V mlze se totiž můžete bavit o lecčems a i o tom, o čem byste se za poledního slunečního svitu nikdy neodvážili mluvit. Kromě toho, jak nevidíte, také i lépe slyšíte a váš hlas rezonuje prostorem. Ostatně nejen váš hlas, na ten nejste nějak zvlášť zvědaví.

„Zejtra mi udělej jen jednu sváču, tu druhou jsem nesněd´“, zaslechla jsem ve své těsné až tělesné blízkosti. V tom momentu se mi ulevilo, že nejsem unavená manželka nebo matka a svému choti či synáčkovi nemusím hrotit chleba s vysočinou na druhý den do školy či zaměstnání. Po pár krocích se ozvalo: „A dáš si ty plněný knedlíky nebo těstoviny s kuřecím masem?“ V tu chvíli jsem si vzpomněla na všechny české muže, o které se jejich matky až chorobně starají a jejich chlapečci si pak večer ani nenamažou rohlík s paštikou. Tato asociace mě až skoro rozčílila. Vzpomněla jsem si na svá vysokoškolská studia, kdy jsem na návštěvě klučičího bytu registrovala hlavně plastové mističky s nápisy pondělí – segedín – ohřát deset minut v mikrovlnce, úterý – řízek – ukrojit si k tomu chleba plus vyndat okurku ze sklenice (není nutné) apod. V tu chvíli jsem odcházela k plotně ve svém bytě a zuřivě míchala večeři pro své kamarádky, kdy se mi dost ulevilo, že se o sebe v 25 letech postarám a nemusím si nechávat posílat od rodičů messengerem guláš.

Jak jsem tak pokračovala poklidným sídlištním večerem do mého poslední dobou oblíbeného obchodu, při pohledu na svůj sexy hacafrak jsem doufala, že se náhle nerozední a v obchodu nebude stát řada lidí. Před vchodem do lékárny jsem se rozhlédla pro jistotu vpravo i vlevo. Uvnitř byla jen jedna mladá žena také dost podivně ustrojená. Chvíli jsme na sebe nevěřícně hleděly a obě doufaly, že v nejbližších možných pár letech se už nikdy v tomto stavu zevnějšku nepotkáme. Po chvíli jsme obě nasadily alibistický výraz, že nebýt té mlhy, nikdy bychom takto oděny nevyšly.

Z pochůzky sídlištěm jsem udělala jeden jediný závěr. Ještě, že jsme se v lékárně nepotkali s chlapcem, co rád knedlíky a těstoviny, protože to by měl pádný důvod nechat svoji matku mazat „sváču“ navěky, když by si řekl, jak ty české holky hrozně vypadají. Sídlištní mlha mě coby zoufale se snažící ženu o to být za slunečního svitu krásná, pěkně vypekla. Nejen, že si na mě pěkně posvítila, ale k tomu všemu mi vzala naději, že alespoň někteří čeští muži se o sebe přece dokážou postarat. Anebo je to v pravé poledne uprostřed léta jinak?

 

Autor: Lucie Flajšmanová | úterý 18.1.2011 11:57 | karma článku: 9,69 | přečteno: 927x
  • Další články autora

Lucie Flajšmanová

Tady je Papalovo

Byl pozdní večer dubnový a já jsem loupala mrkev. Dostala jsem od kolegy nejlepší škrabku na světě, jak říká má oblíbená hrdinka televizní kuchařinka a nemohla jsem přestat loupat, dokud všechna mrkev nezmizela.

19.4.2016 v 0:00 | Karma: 7,31 | Přečteno: 256x | Diskuse| Osobní

Lucie Flajšmanová

Zločin a trest Lídy Baarové

Famme fatale meziválečného filmu zase přivedla do kin davy. 16 let po své smrti, kdy zemřela osamělá a zbavena svéprávnosti v rakouském Salzburgu.

9.4.2016 v 19:01 | Karma: 13,38 | Přečteno: 710x | Diskuse| Kultura

Lucie Flajšmanová

Život je pochyb a Bible je zákon

Život je pochyb „Jak často o sobě pochybuješ liško? zeptal se Malý princ.“ „Každý den, řekla liška.“ „Pochyb je život.“

13.3.2016 v 22:15 | Karma: 0 | Přečteno: 100x | Diskuse| Miniblogy

Lucie Flajšmanová

Vánoční bohoslužba

V kostelíčku na okraji velkoměsta bylo živo. Mladá paní farářová zrovna pohlavkovala své nezbedné děti a pan farář Kalich se vlídně pousmíval. Měl svou ženu rád, i když se zlobila. Měl ji rád dokonce i tehdy, když se zlobila na něj. Většinou si své prohřešky dlouho vyčítal, čímž ženu štval ještě víc. Ale dlouho se na něj zlobit nedokázala. Ačkoliv byli spolu již drahně let, jejich láska nevyprchala, čímž byli chtě nechtě příkladem širokému dalekému okolí.

24.12.2013 v 17:59 | Karma: 8,98 | Přečteno: 499x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Flajšmanová

Recenze populární divadelní inscenace

Včera jsem po dlouhé době viděla velmi dobrou divadelní inscenaci. Protože jsem už nějaký čas neobšťastnila své virtuální čtenáře ani coby recenzentka ani vypravěčka příběhů, pokusím se dnes o obojí.

15.10.2013 v 12:40 | Karma: 7,62 | Přečteno: 358x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 996x
Za každou depresí se skrývá humor! N. K.

Seznam rubrik