V reji vánočních večírků

Mlžný opar linoucí se z vánočních večírků mě po ránu praštil do nosu stejně jako mráz, který obešel od chalupy k rybníku a zpátky k paneláku. Letos se mi tak nějak v tomto daří, řekla bych. Daří se mi tak trochu zkoumat kulturu vánočních večírků. Na serveru podnikatel.cz se dozvíme, že se jedná o akci, která se pořádá u příležitosti setkání za jiných okolností, než jsou ty běžné pracovní, forma poděkování za spolupráci, imageová a reprezentativní záležitost.

Ano, i takhle se to dá říci. Ovšem jaká je realita v malé české kotlince? Před Vánoci se setkávají lidé různí. Včera jsem se shodou okolností připletla do bowlingového baru, kde barman v uplém bílém tričku rozléval bílé, červené, kolu a kofolu. No pokud se v tomto prostředí nepohybuje typická cílová skupina, lze na tomto místě s partou milých osob i přežít.  S partou milých osob a lahví dobrého vína v batohu. No a vzhledem ke kumulaci vánočních oslav, bylo na bowlingu včera narváno. Přišla Jituš, jejíž výstřih kolidoval s holými zády, ovšem na krajková tanga Danuš neměl ani Lojzův pivní břuch narvaný v mikině o dvě čísla menší. Ještě, že alespoň Franta si zachoval svou prestiž v prestižkách. Ovšem Franta k partě účetních nepatřil. Franta byl policajt. Letmo jsem se ocitla v období, když mi bylo 17 a táhla jsem se v podpatkách, rozkošných šatečkách, a zimním kabátu z hotelu Monty, který vévodí mému rodnému městu a část středních škol zde pořádá maturitní plesy, do jediného diskotékového klubu Dyleň, kde „Pařba ve Vegas“ pokračovala. Ostatně táhla jsem se tam jenom proto, abych zapadla do party spolužáků, kteří mě svým chováním spíše frustrovali než, aby mi mezi nimi bylo dobře. Ovšem tento fakt mi došel teprve nedávno a omlouvá mě jedině to, že k divadlu Komedie jsem v malém sudetoněmeckém lázeňském městečku s patřičným leskem a noblesou pětihvězdičkových hotelů neměla šanci přičichnout. Vzpomínám si na chvíle, kdy jsme s kamarádkou zoufale po lázních hledaly literární kavárnu, kde se bude mluvit česky a citovat Revolverka. Ostatně v tomto městě hrozila spíše rána z kulovnice statného obyvatele Bavorska na honu, a tak jsme alespoň běhaly na běžkách a kochaly se skvostnou přírodou.

„Vyhlášení vítězů!!!!“ zavelel Jarda vedoucí účtárny a sezval účastníky bowlingového turnaje k rekapitulaci výkonnosti jednotlivých členů vánočního teambuildingu. „Sedí na týhle kostce někdo?“ vypískla paní na moji kamarádku, která se zrovna vyrovnávala s prostředím a vše komentovala slovy, že je to tady jako v nějaké sci-fi. Když jsem zaregistrovala míru její frustrace, odpověděla jsem Jituš, že kostka je volná. Danuš mě za svoji kolegyni odměnila laškovným úsměvem a šťastně si na kostku sedla. „Tak už jste všechny?“ otevřel Jarda první kolo vyhlášení výsledků o nejudatnějšího hráče. „Ano,“ pípla Miluška napůl vzrušeně a tím rozvibrovala atmosféru napětí, kdo asi vyhrál bowlingový mač. Druhý jediný muž mezi ženami a v tomto případě nikoliv oddílový vedoucí Jarda, zaburácel: „Já už to mám dávno spočítaný…“ přičemž se ozval hurónský smích, kdy Lojzovi takzvaný účtařský vtip vyšel. Jediná Miluška se trochu zarděla a zašeptala Jituš do ouška: „ Mě to asi zase nevyšlo…“ V tom obdržela herdu do zad: „To byl vtip Miluno…“ dodal Lojza s vánočním úšklebkem.

„A vyhrála tady Evík a těsně za ní Miluška. No holky, tak pojďte si přece pro ceny!!!“ zahlaholil Jarda a nesmělá Miluška udělala po opakované výzvě krok vpřed, aby si převzala hodnotné dary. „Tak aby byla trochu sranda holky, tak jsem vám opatřil ty santovský čepice, jak je nosí všichni v Americe. V tom okamžiku už měla Evík čepici na hlavě a do toho řvala Jituš, že je to nespravedlivý, protože ona je hned na třetím místě a že chce bejt taky Santa. Jedním pohybem uzmula čepici Miluně a už jí měla na hlavě. „No tak jsme si to holky užili ne? A těším se na další teambuilding“, zaburácel Jarda nakonec. „Ale příště Jaroušku tak nešetři a odměň účastníky do třetího místa, obvykle se to tak dělá…“ No to víš holka, finanční krize je finanční krize…

Nevěříc svým vlastním očím a uším jsem se celý večer uklidňovala faktem, že až přijdu domů, pustím si nějaký slušný film, aby se hladiny hormonů v mém těle daly do pořádku. Anebo by stačil úryvek z Máchova deníku či Izajáše, i tak by se mi lépe spalo. Ostatně přežít v typickém sídlištním kapitalistickém prostředí s českým lidem je skutečně složité. Ovšem coby televizní pracovník jsem pochopila, že přesvědčit standardního diváka, že Ženě za pultem už půlnoc odbila, je téměř nadlidský výkon. Nějak to spolu asi souvisí.

 

 

 

 

Autor: Lucie Flajšmanová | středa 15.12.2010 10:47 | karma článku: 7,51 | přečteno: 1050x
  • Další články autora

Lucie Flajšmanová

Tady je Papalovo

Byl pozdní večer dubnový a já jsem loupala mrkev. Dostala jsem od kolegy nejlepší škrabku na světě, jak říká má oblíbená hrdinka televizní kuchařinka a nemohla jsem přestat loupat, dokud všechna mrkev nezmizela.

19.4.2016 v 0:00 | Karma: 7,31 | Přečteno: 256x | Diskuse| Osobní

Lucie Flajšmanová

Zločin a trest Lídy Baarové

Famme fatale meziválečného filmu zase přivedla do kin davy. 16 let po své smrti, kdy zemřela osamělá a zbavena svéprávnosti v rakouském Salzburgu.

9.4.2016 v 19:01 | Karma: 13,38 | Přečteno: 710x | Diskuse| Kultura

Lucie Flajšmanová

Život je pochyb a Bible je zákon

Život je pochyb „Jak často o sobě pochybuješ liško? zeptal se Malý princ.“ „Každý den, řekla liška.“ „Pochyb je život.“

13.3.2016 v 22:15 | Karma: 0 | Přečteno: 100x | Diskuse| Miniblogy

Lucie Flajšmanová

Vánoční bohoslužba

V kostelíčku na okraji velkoměsta bylo živo. Mladá paní farářová zrovna pohlavkovala své nezbedné děti a pan farář Kalich se vlídně pousmíval. Měl svou ženu rád, i když se zlobila. Měl ji rád dokonce i tehdy, když se zlobila na něj. Většinou si své prohřešky dlouho vyčítal, čímž ženu štval ještě víc. Ale dlouho se na něj zlobit nedokázala. Ačkoliv byli spolu již drahně let, jejich láska nevyprchala, čímž byli chtě nechtě příkladem širokému dalekému okolí.

24.12.2013 v 17:59 | Karma: 8,98 | Přečteno: 499x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Flajšmanová

Recenze populární divadelní inscenace

Včera jsem po dlouhé době viděla velmi dobrou divadelní inscenaci. Protože jsem už nějaký čas neobšťastnila své virtuální čtenáře ani coby recenzentka ani vypravěčka příběhů, pokusím se dnes o obojí.

15.10.2013 v 12:40 | Karma: 7,62 | Přečteno: 358x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Trump si před Bidenem udržuje náskok, ukazuje předvolební průzkum

28. dubna 2024  18:11

Bývalý republikánský prezident Spojených států Donald Trump, který se opět uchází o křeslo v Bílém...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 996x
Za každou depresí se skrývá humor! N. K.

Seznam rubrik